Σχετικά άρθρα
Postcolonial22 |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη | |||
Τετάρτη, 01 Ιούνιος 2022 15:09 | |||
Postcolonial22 Χειμώνας-Άνοιξη 2021 ή Πώς να φυτέψετε τον χρόνο σας Φεστιβάλ Νέων Θεατρικών Ομάδων Off-Off Athens
Το Φεστιβάλ Νέων Θεατρικών Ομάδων Off-Off Athens στο Επί Κολωνώ είναι μιααγαπημένη θεατρική γιορτή και ταυτόχρονα μια ευκαιρία για νέες ομάδες να παρουσιάσουν την δουλειά τους στο κοινό. Για 12η χρονιά φέτος, το Off-Off Athens festival γίνεται πόλος έλξης για τους θεατρόφιλους που θέλουν να γνωρίσουν το νέο αίμα του Ελληνικού θεάτρου στα πρώτα του βήματα. Το “Επί Σκηνής” παρουσιάζει τις ομάδες που θα συμμετέχουν και μιλάει με τους δημιουργούς για την παράσταση τους.
Δραματουργία Την περίοδο του Χειμώνα-Άνοιξης 2021 ο χρόνος άλλαξε μορφή και ροή. Οι μέρες περνούσαν, οι εποχές άλλαζαν και εμείς μοιάζαμε ριζωμένες στο ίδιο σημείο, παρατηρήτριες. Τρεις γυναίκες εγκλωβισμένες σε λίγα τετραγωνικά, συμπυκνώνουν τον χρόνο που πέρασε. Φυτεύοντας πανσέδες γύρω τους και τραγουδώντας έρχονται αντιμέτωπες η μία με την άλλη και τα όσα συνέβησαν. Ο χρόνος, τους ξανασυστήνεται. Και του τίθενται ερωτήσεις. Πώς συνεχίζεις να ζεις όταν απουσιάζει η ζωή; Καμία φορά το να στέκεσαι όρθια είναι από μόνο του αρκετό.
Συνέντευξη Τι σας ενέπνευσε στη δημιουργία της δραματουργίας και ποια κατά τη γνώμη σας είναι η σχέση της με τις εμπειρίες που βιώνει η ανθρωπότητα σήμερα; Η ίδια η πραγματικότητα που βιώναμε τις ημέρες του εγκλεισμού ήταν τόσο έντονη, ώστε συνειδητοποιήσαμε την ανάγκη μας να φτιάξουμε μια παράσταση για αυτήν. Τα προσωπικά μας βιώματα συνδιαλέγονται με τις κρατικές αποφάσεις, την αίσθηση ανελευθερίας, την αστυνομοκρατία, την έννοια του χρόνου, της συλλογικότητας και της απομόνωσης. Όλα τα παραπάνω συνδέονται άμεσα με το παρόν της ανθρωπότητας.
Πως δημιουργήθηκε η ομάδα σας, πως εμπνευστήκατε το όνομα της και τι σημαίνει; Συναντηθήκαμε στο Τμήμα Θεάτρου του ΑΠΘ με αφορμή την διπλωματική εργασία των Μάγδα Στεργίου, Βίκης Χρηστίδου και Εύας Κουρελιά. Το όνομα προέκυψε την περίοδο των πρώτων συναντήσεων, όπου χρησιμοποιούσαμε ως πρώτο υλικό το ποίημα της Natalie Diaz 'Postcolonial Love Poem'.
Τι θα θέλατε να μεταφέρετε στο κοινό μέσα από την παράσταση σας; Να καταγράψουμε και να επαναδιαπραγματευτούμε τη μνήμη των ημερών της καραντίνας.
Ποια πιστεύετε πως είναι η επίδραση του θεάτρου στις σύγχρονες κοινωνίες και με ποιον τρόπο επικοινωνεί τους προβληματισμούς των νέων ανθρώπων; Στο χώρο του θεάτρου, συμβατικού ή μη, δημιουργείται μια προσωρινή κοινότητα η οποία βιώνει μια εμπειρία κατά την οποία οι άνθρωποι με όλες τους τις αισθήσεις σε λειτουργία δέχονται και επεξεργάζονται ερεθίσματα. Το πώς επηρεάζει τον καθένα ωστόσο ποικίλει και για μας αποτελεί ένα ερώτημα υπό διερεύνηση. Σε σχέση με τους προβληματισμούς των νέων ανθρώπων θεωρούμε ότι η έκφραση αυτών απουσιάζει σε μεγάλο βαθμό από την ελληνική θεατρική σκηνή. Ονειρευόμαστε ένα θέατρο με περισσότερο "χώρο", συμπερίληψη τόσο των νέων όσο και των μη προνομιούχων κοινωνικών συνόλων.
Ποια μέθοδο εφαρμόζετε στις πρόβες και με ποιο τρόπο συνεργάζεστε; Στις πρόβες μας εφαρμόσαμε δύο μεθόδους δουλειάς. Η πρώτη αφορούσε την συγγραφή και δραματουργική επεξεργασία του κειμένου και η δεύτερη τη σκηνική εφαρμογή του. Με εργαλεία μας την επανάληψη, τις ρυθμικές εναλλαγές, τη μουσική, τη σχέση μας με το σώμα μας και με τον “'Αλλο” και τη χρήση συγκεκριμένων υλικών όπως το χώμα, τα λουλούδια, και καθημερινά αντικείμενα, λειτουργήσαμε αυτοσχεδιαστικά. Με πειραματισμούς και δοκιμές βρέθηκε σταδιακά η κατάλληλη για τη δραματουργία σκηνική δομή.
Τι πιστεύετε για τις θεατρικές σπουδές στη χώρα μας; Ενώ υπάρχουν πολύ καλές προδιαγραφές για μια δομημένη και με σύστημα θεατρική εκπαίδευση θεωρούμε ότι δεν είναι προσβάσιμη σε όλους το οποίο είναι αρκετά προβληματικό για μια χώρα με μια τόσο μεγάλη πολιτισμική παράδοση. Ενώ υπάρχουν άνθρωποι με όραμα προς την θεατρική εκπαίδευση τόσο τα οικονομικά εμπόδια όσο και οι παρωχημένες εκπαιδευτικές μέθοδοι δεν βοηθούν στην εξέλιξη της θεατρικής εκπαίδευσης και δεν συμβαδίζουν με τις ανάγκες τις εποχής και των σπουδαστών/τριών.
Ποιες ευκαιρίες δίνονται στους νέους ανθρώπους στην Ελλάδα ώστε να προωθήσουν την δουλειά τους; Γίνονται κάποιες προσπάθειες για καλέσματα νέων και ανεξαρτήτων καλλιτεχνών και ομάδων αλλά δυστυχώς και αυτό εμπίπτει πάλι στην συμμετοχή των λίγων καθώς το οικονομικό ζήτημα αποκλείει πολλούς νέους καλλιτέχνες, καθιστώντας ακόμη μια φορά το θέατρο στην Ελλάδα πολυτέλεια και όχι ανάγκη.
Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζετε επιχειρώντας να ενταχθείτε στο θεατρικό γίγνεσθαι της χώρας μας; Η έλλειψη χρηματοδότησης νέων ομάδων, το γεγονός συγκεντρωτισμού των καλλιτεχνικών γεγονότων στην πρωτεύουσα και η μη διάδοση ιδεών και πρακτικών πάνω στο σύγχρονο θέατρο στην υπόλοιπη Ελλάδα αποτελεί βασική δυσκολία για ένα υγιές ξεκίνημα και μια προοπτική συνέχειας και εξέλιξης.
Τι όνειρα και τι σχέδια κάνετε για το μέλλον; Επιθυμούμε βαθιά και προς αυτήν την κατεύθυνση κινούνται τα σχέδια μας, να συνεχίσουμε τις καλλιτεχνικές μας αναζητήσεις όχι πια στο ασφαλές φοιτητικό πλαίσιο αλλά με επαγγελματικούς όρους, εξασφαλίζοντας δηλαδή τον βιοπορισμό μας.
Μιλήστε μου για το φεστιβάλ και την μέχρι τώρα εμπειρία σας από την συμμετοχή σας σ αυτό. Μας δίνει την ευκαιρία να έρθουμε σε μια πρώτη επαφή με το Αθηναϊκό κοινό και ανυπομονούμε για αυτήν.
Συντελεστές: Ερμηνεύουν: Δευτέρα 30 Μαΐου στις 20:15 & Τρίτη 31 Μαΐου στις 22:00 Το Φεστιβάλ θα διαρκέσει έως 22 Ιουνίου 2022 με συμμετοχή 27 θεατρικών σχημάτων.
|