Σχετικά άρθρα
Seamonkeys |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη | |||
Παρασκευή, 03 Ιούνιος 2022 06:11 | |||
Seamonkeys Εναλλακτικοί Τρόποι Αξιοποίησης του Χώρου σας Φεστιβάλ Νέων Θεατρικών Ομάδων Off-Off Athens
Το Φεστιβάλ Νέων Θεατρικών Ομάδων Off-Off Athens στο Επί Κολωνώ είναι μια αγαπημένη θεατρική γιορτή και ταυτόχρονα μια ευκαιρία για νέες ομάδες να παρουσιάσουν την δουλειά τους στο κοινό. Για 12η χρονιά φέτος, το Off-Off Athens festival γίνεται πόλος έλξης για τους θεατρόφιλους που θέλουν να γνωρίσουν το νέο αίμα του Ελληνικού θεάτρου στα πρώτα του βήματα. Το “Επί Σκηνής” παρουσιάζει τις ομάδες που θα συμμετέχουν και μιλάει με τους δημιουργούς για την παράσταση τους.
Δραματουργία Τρεις αδελφές, η Βαλεντίνη, η Ελωρίς και η Βασιλική συγκατοικούν και νοικιάζουν ένα δωμάτιο του σπιτιού μέσω Αirbnb. Η Βαλεντίνη αναζητά καταξίωση στο θέατρο, η φοιτήτρια Ελωρίς έχει λογαριασμό σε σελίδα LiveSexCam και η Βασιλική ζει μέσα από τις ζωές των άλλων. Τρεις τελείως διαφορετικές προσωπικότητες που ζουν κρυφές ζωές.
Συνέντευξη Τι σας ενέπνευσε στη δημιουργία της δραματουργίας και ποια κατά τη γνώμη σας είναι η σχέση της με τις εμπειρίες που βιώνει η ανθρωπότητα σήμερα. Το συγκεκριμένο έργο δημιουργήθηκε για κινηματογραφική ταινία, στη συνέχεια διασκευάστηκε θεατρικά και προσαρμόστηκε για τη νέα θεατρική ομάδα. Οι θεματικές που πηγάζουν από το κείμενο είναι ζητήματα που μας απασχολούν διαχρονικά και που δεν αφορούν απαραίτητα, την διαμόρφωση που έχει υποστεί η κοινωνία μας εξ αιτίας της πανδημίας. Η ανθρωπότητα, θέλει δε θέλει, προχωρά ως φυσικό επόμενο, με εμπλουτισμένες εμπειρίες. Η προσέγγιση στις σχέσεις με τον συνάνθρωπο αλλά και με τον εαυτό μας, δεν είναι εύκολο να ανατραπεί τόσο εύκολα. Μεγαλώσαμε με πατριαρχικά πρότυπα, γαλουχηθήκαμε συντηρώντας και γιγαντώνοντας ανασφάλειες και η ροπή στο ψέμα και στις κρυφές ζωές, είναι, ακόμη, αναπόφευκτη. Το αισιόδοξο σενάριο θέλει τους ανθρώπους να πορεύονται μαζί στη ζωή και να συνειδητοποιούν ότι όλοι μαζί είναι Ένα. (Βασίλης Σταυρόπουλος)
Πως δημιουργήθηκε η ομάδα σας, πως εμπνευστήκατε το όνομα της και τι σημαίνει; Ήμασταν μαζί από τη Δραματική Σχολή και θέλαμε πολύ, εδώ και κάποιο καιρό, να κάνουμε όλοι κάτι μαζί σαν ομάδα. Έτσι με αφορμή το φεστιβάλ αυτό και τη βοήθεια του Δημήτρη Κατσιμίρη και του Βασίλη Σταυρόπουλου, συνεργαζόμαστε για πρώτη φορά εκτός σχολής και είμαστε πολύ χαρούμενοι για αυτό. Το όνομα της ομάδας προέκυψε από ένα τραγούδι που παίζει στην παράσταση και το οποίο επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την τελική μορφή του έργου. Τα Seamonkeys, ή αλλιώς instant life, είναι πλάσματα πραγματικά (οι brine shrimps), τα οποία πωλούνταν στην Αμερική ως «πρωτοποριακά» κατοικίδια ενυδρείου. Το παράδοξο και το ανορθόδοξο της λέξης αυτής καθώς και η συμβολική σημασία που έχει για μας, ήταν ο λόγος που μας έκανε να το επιλέξουμε για όνομά μας. (Ελωρίς Αλπανίδου)
Τι θα θέλατε να μεταφέρετε στο κοινό μέσα από την παράστασή σας; Νομίζω το να μεταφέρουμε το ίδιο το κοινό σε έναν "χώρο" που θα μπορέσει να διερωτηθεί για τον ρόλο που έχει ο καθένας από μας μέσα στην κοινωνία, στην οικογένεια, στην ίδια τη ζωή. Ο ρόλος αυτός γίνεται τελικά η στάση μας απέναντι στα πράγματα καταδικάζοντας μας πολλές φορές σε μια μοναξιά. Μέσα από το καθρέφτισμα της σκηνής λοιπόν, προσπαθούμε να μηδενίσουμε τη μεταξύ μας απόσταση, να κοιτάξουμε τον άλλον στα μάτια, να του πούμε την αλήθεια και να μεταβούμε μαζί από τον τωρινό εαυτό μας σε έναν επόμενο, καλύτερο. (Κωνσταντίνα Βαλεντίνη Χελιουδάκη)
Ποια πιστεύετε πως είναι η επίδραση του θεάτρου στις σύγχρονες κοινωνίες και με ποιον τρόπο επικοινωνεί τους προβληματισμούς των νέων ανθρώπων; Η τέχνη είναι η ίδια μια κοινωνική αναγκαιότητα που ανυψώνει τον άνθρωπο, τον κάνει να κατανοεί την πραγματικότητα που βιώνει, τον κάνει να την αντιμετωπίζει ή και να θέλει να την αλλάξει. Αν αυτό ισχύει για όλες τις μορφές της τέχνης, ισχύει με το παραπάνω για το θέατρο. Μετά από δύο χρόνια πανδημίας και περιοριστικών μέτρων η αναγκαιότητα να υπάρξει το θέατρο είναι επιτακτική. Το θέατρο και οποιαδήποτε επιτελεστική τέχνη υπάρχει μόνο μαζί με τους θεατές του. Η θεατρική σκηνή υπήρξε πάντοτε πηγή έκφρασης και καλλιέργειας μιας κοινωνικής συνείδησης. Μέσα από το αισθητικό βίωμα, την εμπειρία που προσφέρει στον θεατή, μπορεί να θέσει συλλογικά προβληματισμούς και ερωτήματα για την σημερινή πραγματικότητα. Χρησιμοποιώντας όλα τα εργαλεία και τα μέσα που διαθέτει το θέατρο και επινοώντας κάθε φορά νέα, βρίσκει πάντα τρόπο να επικοινωνεί με τους νέους που είναι το πιο ζωντανό κι ανήσυχο κομμάτι της κοινωνίας. ( Κατερίνα Μαργαρίτη )
Ποια μέθοδο εφαρμόζετε στις πρόβες και με ποιο τρόπο συνεργάζεστε; Πρόβες που παντρεύουν την ακρίβεια και την πειθαρχία μαζί με το ανέμελο παιχνίδι και τον αυτοσχεδιασμό. Πρόβες που γεννούν κάθε φορά κάτι φρέσκο και νέο ενώ παράλληλα βλέπουν με θετική ματιά το λάθος και το τυχαίο. Πρόβες με φόντο τη σκηνοθεσία και τα τεχνικά κομμάτια με επίκεντρο τον ηθοποιό. (Δημήτρης Κατσιμίρης)
Τι πιστεύετε για τις θεατρικές σπουδές στη χώρα μας; Ανοίγουμε ένα μεγάλο θέμα που κατά την άποψη μου, δεν έχει να κάνει αυτό καθ’ αυτό μόνο με τον στενό κύκλο που αφορά τις θεατρικές σπουδές στην χώρα μας. Ο τομέας παιδεία, εκπαίδευση, γνώση, και σπουδές σε όλο το φάσμα της τέχνης και του πολιτισμού σε αυτόν το τόπο είναι αν όχι ανύπαρκτος σίγουρα ελλιπής. Δεν υπάρχει σε καμία βαθμίδα της εκπαίδευσης ένα σχέδιο επαφής με τον πολιτισμό, με το θέατρο, τον χορό, την ζωγραφική, την μουσική κτλ. Δεν μιλάω βέβαια για κάποιες επισκέψεις σε θέατρα και μουσεία, αλλά για την δημιουργία τέχνης από τα ίδια τα παιδιά. Έτσι το πρόβλημα είναι βαθύτερο. Τώρα για τις θεατρικές σπουδές δύο ενδεικτικά στοιχεία: 1ον σε 3 χρόνια σπουδών παίρνεις πτυχίο και 2ον εκτός της σχολής του Εθνικού και της Κρατικής σχολής Βορείου Ελλάδος που είναι οι μόνες κρατικές σχολές (με όριο ηλικίας, ας μη μιλάμε λοιπόν για διακρίσεις) το κράτος σε αντίθεση με άλλους τομείς, έχει παραχωρήσει την θεατρική και γενικότερα την καλλιτεχνική εκπαίδευση αποκλειστικά στους ιδιώτες! (Γιάννης Λιόκαρης)
Ποιες ευκαιρίες δίνονται στους νέους ανθρώπους στην Ελλάδα ώστε να προωθήσουν την δουλειά τους; Για έναν νέο ηθοποιό που μόλις έχει αποφοιτήσει από μια δραματική σχολή, είναι αρκετά δύσκολο να δείξει τις ικανότητές του και όλοι πασχίζουμε να είμαστε μέρος μιας δουλειάς, να φύγουμε από το δύσκολο κομμάτι της ανεργίας. Υπάρχει η δυνατότητα να δουλέψουμε με ανθρώπους που εκτιμούμε βαθιά και αυτοί είναι οι καθηγητές από τη σχολή μας, οι πρώτοι άνθρωποι που μας έμαθαν πώς να κινηθούμε στο θέατρο και θα ήταν σπουδαίο αν οι πρώτες μας δουλειές γίνουν πλάι σε τέτοιους ανθρώπους, όμως είναι αρκετά δύσκολο να είμαστε μέρος ενός θιάσου, αμέσως μετά την αποφοίτησή μας. Πολλοί νέοι δημιουργούν ομάδες, οι οποίες έχουν ενδιαφέροντα αποτελέσματα και ως προς τον τρόπο λειτουργίας και σύμπνοιας, αλλά και ως προς το αισθητικό αποτέλεσμα αλλά οι οικονομικές υποχρεώσεις μιας ομάδας, είναι ανασταλτικός παράγοντας για να προωθηθεί δυναμικά η δουλειά της. Φεστιβάλ όπως το Off Off του Επί Κολωνώ είναι η πιο καλή περίπτωση προώθησης της δουλειάς μιας ομάδας νέων ανθρώπων, καθώς εμπνέει την πολυφωνία και τον πειραματισμό. Τέλος, οι ηθοποιοί της συγκεκριμένης παράστασης είμαστε τυχεροί, γιατί ως νέοι ηθοποιοί είχαμε την ευκαιρία να δουλέψουμε πλάι σε ανθρώπους όπως ο Δημήτρης Κατσιμίρης και ο Βασίλης Σταυρόπουλος, οι οποίοι μας εμπιστεύτηκαν το κείμενό τους και όλοι μαζί χτίσαμε το πλαίσιο διαμόρφωσης της παράστασης. (Κολλιός Δημήτρης)
Τι όνειρα και τι σχέδια κάνετε για το μέλλον; Προσπαθούμε να είμαστε αισιόδοξοι και να κάνουμε πολλά όνειρα για το μέλλον. Σαν ομάδα, θέλουμε και ελπίζουμε αυτή να είναι η αρχή μιας πολύ ωραία συνεργασίας και ενδεχομένως να συνεχίσουμε και του χρόνου το έργο μας, για το οποίο όλοι έχουμε προσπαθήσει πολύ, το έχουμε αγαπήσει και είμαστε πολύ περήφανοι για αυτό. (Ελωρίς Αλπανίδου)
Μιλήστε μου για το φεστιβάλ και την μέχρι τώρα εμπειρία σας από την συμμετοχή σας σ’ αυτό. Ανυπομονούμε για τη πρεμιέρα. Και φυσικά σας περιμένουμε στις 8 και 9 Ιουνίου στο θέατρο επί Κολωνώ.
Συντελεστές: Ερμηνεύουν: Τετάρτη 08 Ιουνίου στις 20:15 & Πέμπτη 09 Ιουνίου στις 22:00 Το Φεστιβάλ θα διαρκέσει έως 22 Ιουνίου 2022 με συμμετοχή 27 θεατρικών σχημάτων.
|