Σχετικά άρθρα
Η ΦΤΩΧΟΥΛΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ |
Συντάχθηκε απο τον/την Μάριος Παϊτάρης |
Σάββατο, 17 Νοέμβριος 2012 17:38 |
Η Φτωχούλα του Θεού της Ελένης Γκασούκα
Η Δέσποινα, ηθοποιός που πηγαίνει σε ακροάσεις για να καταφέρει να πάρει έναν μεγάλο ρόλο, ο Σήφης, ο σύζυγος της Δέσποινας που έχει προβλήματα στύσης, η θεία της Δέσποινας, η Αντιγόνη, παλιά μεγάλη ηθοποιός που δεν αποδέχεται την κόρη της Ηλέκτρα που παλιά ήταν Ορέστης, ένας κοσμοκαλόγερος και μια βουβή συγγραφέας. Η Δέσποινα μένει ξαφνικά έγκυος και όλα ανατρέπονται. Η Ελένη Γκασούκα παρουσιάζει το καινούριο της θεατρικό έργο μετά την τεράστια επιτυχία που σημείωσαν οι δύο προηγούμενες δουλειές της, «Ήρωες» και «Φουρκέτα», αυτή την φορά στο θέατρο «Χυτήριο». Η σκηνοθέτις γνωρίζει πολύ καλά, αν μη τι άλλο, να στήνει ανθρώπινους, καθημερινούς, αναγνωρίσιμους χαρακτήρες με μια απλότητα και μια καλώς εννοούμενη λαϊκότητα που σε κάνουν να ταυτίζεσαι και να «μπαίνεις» μέσα στην ιστορία. Στο τελευταίο της έργο ωστόσο, οι χαρακτήρες μένουν ανολοκλήρωτοι και όλη η δραματουργική δομή του έργου παρουσιάζει ρωγμές αφήνοντας ελαφρώς μια αίσθηση ασύνδετου. Το ιδιαίτερο χιούμορ της συγγραφέως είναι παρόν και σε αυτό το έργο της αλλά σαφώς σε πολύ μικρότερη έκταση, δίνοντας την εντύπωση ότι η δημιουργός δεν βρίσκεται και στην πιο εμπνευσμένη της στιγμή, από την στιγμή μάλιστα που μας έχει δώσει στο παρελθόν εξαιρετικά δείγματα ευφυούς κωμικής γραφής. Παρ’ όλες τις αδυναμίες του παραμένει ένα συμπαθητικό και ενδιαφέρον έργο το οποίο όμως δεν ικανοποιεί τις προσδοκίες που έχει δημιουργήσει η δραματουργός από τον πρότερο συγγραφικό έντιμο βίο της.
Στο τομέα της σκηνοθεσίας, κάποια έξυπνα και εξαιρετικά πρωτότυπα σκηνικά ευρήματα δίνουν μια ώθηση στην παράσταση και κάποια εξ αυτών είναι αποτελεσματικά κωμικά και προσφέρουν γέλιο στο κοινό, αλλά το όλο σκηνοθετικό περίγραμμα είναι πιθανώς λιγότερο δουλεμένο από το αναμενόμενο. Η ασυνδετότητα που προαναφέραμε, είναι φανερή και στο σκηνοθετικό κομμάτι και η μετάβαση από την μια σκηνή στην άλλη, κάποιες φορές, γίνεται χωρίς αλληλεπίδραση μεταξύ των δράσεων και άλλες φορές, βεβιασμένα κι άτσαλα. Ωστόσο εξαιρετική είναι η κινησιολογία των ηθοποιών που δίνει πινελιές ευρυθμίας στο συνολικό αποτέλεσμα. Η απόδοση των ηθοποιών αποτελεί ίσως το πληρέστερο σκηνικά κομμάτι της παράστασης. Η Μυρτώ Αλικάκη ενσάρκωσε την Δέσποινα με ευαισθησία και έντονη εσωτερική ενέργεια, με τις υποκριτικές της αρετές να εντυπωσιάζουν στις δραματικές στιγμές του ρόλου της. Ο Χρήστος Σαπουντζής είναι ένας «Σήφης» γνήσια κωμικός με αμεσότητα και εκφραστική άνεση ενώ η Σοφία Σεϊρλή εκμεταλλεύτηκε την σκηνική της εμπειρία για να αποτυπώσει την θεία Αντιγόνη με νεύρο και ευστοχία. Η Μίνα Ορφανού είναι τρομερά αφοσιωμένη σ’ αυτό που κάνει αλλά είναι ακόμα ανώριμη ερμηνευτικά παρόλο που καταφέρνει να εκφράζεται με μια σχετική αυθεντικότητα πάνω στην σκηνή. Η σκηνογραφία της Έλλης Παπαγεωργακοπούλου είναι ανέμπνευστη και κατώτερη του διεκπεραιωτικού, ωστόσο επαρκή είναι τα κοστούμια της. Τυπικοί χωρίς να προσδίδουν κάτι το ιδιαίτερο οι φωτισμοί της Κατερίνας Μαραγκουδάκη και πολύ καλές οι μουσικές επιλογές του Πάνου Σουρούνη βάζουν τις σωστές πινελιές στο σωστό σημείο. Η «Φτωχούλα του Θεού» της Ελένης Γκασούκα είναι μια αξιοπρεπής και άκρως συμπαθής δουλειά με κάποιες καλές στιγμές στην διάρκεια της που δεν αντεπεξέρχεται ωστόσο στις προσδοκίες που έχει δημιουργήσει το καλό παρελθόν της δημιουργού της. Σκηνοθεσία και κίνηση: Ελένη Γκασούκα Σκηνογραφική και ενδυματολογική επιμέλεια: Έλλη Παπαγεωργακοπούλου Σχεδιασμός φωτισμών: Κατερίνα Μαραγκουδάκη Διδασκαλία νοηματικής: Ανδρονίκη Ξανθοπούλου Μουσική επιμέλεια: Πάνος Σουρούνης Παίζουν: Μυρτώ Αλικάκη Χρήστος Σαπουντζής Σοφία Σεϊρλή Μίνα Ορφανού Κώστας Δαρλάσης Μαρίζα Τσίγκα. Πολυχώρος «Xυτήριο» Theatre & Art Cafe Ιερά Οδός 44 (Μετρό Κεραμεικός) Τηλέφωνο: 210 3412313
Παρασκευή και Κυριακή 21:15, Σάββατο 18:15 (απογευματινή) και 21:15.
Τιμές εισιτηρίων: 17 ευρώ, 15 ευρώ (φοιτητικό, ομαδικό)
Προπώληση: www.livetickets.gr Public Συντάγματος και στο ταμείο του Θεάτρου
|
Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 18 Νοέμβριος 2012 03:37 |