Σχετικά άρθρα
ΝΕΦΕΛΗ ΜΑΙΣΤΡΑΛΗ |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη | |||
Πέμπτη, 22 Δεκέμβριος 2016 14:22 | |||
Νεφέλη Μαϊστράλη
Απόφοιτη της Ανώτερης Δραματική Σχολής του Ωδείου Αθηνών, με σπουδές θεωρίας και αρμονίας της μουσικής στο Εθνικό ωδείο αλλά και απόφοιτη του Νομικού τμήματος της σχολής Ν.Ο.Π.Ε του Πανεπιστημίου Αθηνών, με αρκετά θεατρικά σεμινάρια στις αποσκευές της, γνωρίζει επίσης τσέλο και πιάνο ενώ έχει κάνει μαθήματα φωνητικής με την Ε. Καρακατσάνη. Συμμετείχε στις παραστάσεις: “ Ο Σιμιγδαλένιος”, σκηνοθ. Λ. Κονιόρδου, Εθνικό Θέατρο, “ Oι ΄Εμποροι των Εθνών” του Αλ. Παπαδιαμάντη, σκηνοθ. Θ. Αμπαζής-ομάδα OPERA, Σύγχρονο Θέατρο,“ Όλα τα μανιτάρια τρώγονται, αν και ορισμένα μόνο μια φορά” του Ε.λε Τελιέ, σκηνοθ. Π. Δεντάκης, Θ. Ν. Κόσμου (ομάδα 4Frontal), “ Aλεξάνδρεια” σύνθεση βασισμένη στο μυθιστορ. του Λ. Ντάρελ “Αλεξανδρινό Κουαρτετο”, σκηνοθ. Δ. Αγαρτζίδης, Δ. Αναστάσογλου, Θεάτρο Τέχνης-Κ.Κουν,“ Mατωμένος Γάμος” Φ. Γ. Λόρκα, σκηνοθ. Λ. Κιτσοπούλου, Φεστιβάλ Αθηνών, “ Koκκινοσκουφίτσα- Το πρώτο αίμα”, κείμενο-σκηνοθ.Λ. Κιτσοπούλου, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών/ Theatre des Abesses, “ H αύξηση” του Τζ. Περέκ από την ομάδα 4frontal, σκηνοθ. Θ. Ζερίτης, θέατρο 104, “ O Μουνής”, ένα διήγημα της Λ. Κιτσοπούλου από την ομάδα 4frontal, σκην. Π. Δεντάκης, θέατρο Ν. Κόσμου και άλλες. Ταλαντούχα, έξυπνη, με αίσθηση του χιούμορ, προσγειωμένη αλλά και αυθόρμητη, σεμνή και αισιόδοξη, με θαυμάσια κίνηση και φωνή, με αξιόλογες ερμηνευτικές επιδόσεις, η νεαρή ηθοποιός παίζει φέτος σε δύο ξεκαρδιστικές και ιδιαίτερες παραστάσεις, έξοχα σκηνοθετημένες και ερμηνευμένες, την «Οικογένεια Μπες-Βγες» σε κείμενο από το μυθιστόρημα του Γιάννη Ξανθούλη και το «Είσαι ένα Κτήνος, Βίσκοβιτς»μια κωμική και μουσική παράσταση-έκπληξη στην οποία οι AbOvo και οι 4Frontal, δύο από τις σημαντικότερες νεανικές θεατρικές ομάδες, ενώνουν τις δυνάμεις τους και μας διηγούνται ιστορίες με ζώα, εμπνευσμένες από το ομώνυμο βιβλίο του Alessandro Boffa. Απολαύστε την!
Μίλησέ μου για το «Μπες» που έκανες φέτος στο «Μπες-Βγες» ως αντικαταστάτρια. Συμμαθητές απ' τη Δραματική, συνδημιουργοί της 4frontal, συμπαίκτες σε διαφορετικές παραγωγές κι όλα αυτά, εδώ και καιρό. Άρα, ομαλό το «Μπες» στο «Μπες Βγες». Με τον γρήγορο ρυθμό της παράστασης, τα βρήκα δύσκολα, αλλά το δουλέψαμε και πάει καλά.
Πως αντιλήφθηκες το κείμενο; Η προσπάθεια να ενηλικιωθούμε, χωρίς να χάσουμε το χιούμορ μας, όταν όλα γύρω λένε το αντίθετο. Απ’ τα θέματα του έργου και της παράστασης. Τα παιδιά είχαν κάνει επιλογές που με αφορούσαν ως θεατή πέρσι και με αφορούν και τώρα, από σκηνής. Το κείμενο του Γ. Ξανθούλη είναι τραγικά κωμικό και αυτή την ισορροπία δουλεύουμε, κάθε φορά που λέμε την ιστορία της Σίσσυς. Η ηρωίδα του έργου, κορίτσι 5 χρονών με μυαλό 50άρας γυναίκας! Μίλησε μου για το «Είσαι ένα κτήνος». Τι έχει να πει στον θεατή αυτό το έργο και με ποια κριτήρια το επιλέξατε; Ο τίτλος, αν το πάρεις κυριολεκτικά, είναι το θέμα της παράστασης. Είσαι ένα κτήνος (δηλ. Ζώο), Βίσκοβιτς ( όχι κάποιος άγνωστός μας Σλάβος-το κλέβω απ' το Σαρακατσάνη-αλλά όπου Βίσκοβιτς, ο καθένας ). Μέσα από αστείες ιστορίες για ζώα, μιλάμε για τις δικές μας ανθρώπινες ανάγκες, ένστικτα και πώς μπορούμε να τα διαχειριστούμε. Σε κάθε ιστορία υπάρχει ένας Βίσκοβιτς που αναζητά μια Λιούμπα και στη πορεία, καταλαβαίνει τη φύση του και παίρνει θέση. Θέλαμε να μιλήσουμε γι’ αυτό και το κείμενο του Μπόφα, μας έδωσε την ευκαιρία.
Μίλησε μου για το ρόλο σου σ’ αυτή την παράσταση. Η φύση της παράστασης έχει να κάνει μ' έναν διαφορετικό Βίσκοβιτς κάθε φορά που μας βάζει στο σύμπαν του. Όλοι κάνουμε τα πάντα. Φτιάχνουμε όπως μπορούμε τον κόσμο του κάθε ζώου, για να μας «παίξει» το πρόβλημά του. Ενδεικτικά, θα μας δείτε να είμαστε μεγάλα ελάφια σε οίστρο, εργατικά σκαθάρια, μεθυσμένα σφουγγάρια, αιμοσταγείς σκορπιοί, μοναχικά σαλιγκάρια, μικρόβια με απορίες, δυναμικά αλογάκια της παναγίας..καθώς και οργανοπαίχτες/τραγουδιστές!
Τι πιστεύεις για τις ομάδες στην Ελλάδα και ποιοι είναι οι όροι για να μπορέσει μια ομάδα θα επιβιώσει στους δύσκολους καιρούς μας ενώ ταυτόχρονα θα έχει και κάποιο νόημα η παρουσία της στο θεατρικό τοπίο. Όπως φαίνεται, μας αρέσει πολύ να κάνουμε θέατρο κι η ομάδα είναι το μέσο για να γίνει. Το να μπορούμε να βγάλουμε τα προς το ζην από αυτές είναι το δύσκολο κομμάτι. Πότε συμβαίνει, πότε όχι. Συνήθως όχι, αλλά αυτό δεν πτοεί κανέναν. Οι ομάδες αυξάνονται αντί να μειώνονται. Κάπου οδηγεί αυτό, κάτι δείχνει. Μ' αρέσει η πολυφωνία στο θέατρο, κάπως απαραίτητη μου φαίνεται. Και κουράγιο μου δίνει, γιατί κάτι που δεν βλέπεις εσύ, το βλέπει ο άλλος και τ' ανάποδο.
Μίλησε μου για την δική σας ομάδα, τον σκοπό της και τις ιδιαιτερότητες της; Μάθαμε το θέατρο ως ομαδικό σπορ στη Δραματική και βγαίνοντας, είπαμε ότι, ανεξάρτητα από τις ατομικές επιδιώξεις, θα διαφυλάξουμε αυτό που δημιουργήθηκε τότε. Έτσι, έγινε η 4Frontal. Από τότε βέβαια, αναπτύξαμε όλα τα στοιχεία μια οικογένειας. Χαρακτηριστικά μας είναι η αντοχή, η ανοχή, η αγάπη μας για το χιούμορ και η τάση μας να ανεβάζουμε διηγήματα.
Για ποιους λόγους επέλεξες το θέατρο; Γιατί μ' αρέσει να λέω ιστορίες, γιατί η καθημερινότητα μπορεί να γίνει αφόρητα βαρετή, γιατί δεν καταλαβαίνω με τίποτα το θάνατο και τον τρέμω.
Τι νοιώθεις στη σκηνή και τι στην πρόβα; Η πρόβα τα' χει όλα. Στα καλύτερά της, όλα είναι ανοιχτά και ευαίσθητα και μπορούν να προκύψουν εικόνες, συναισθήματα που δεν έχω φανταστεί από τους συμπαίκτες κι από μένα ή και να μην προκύψουν και να τρώγομαι όλη μέρα. Η παράσταση διαρκεί σίγουρα λιγότερο και οι αποφάσεις έχουν παρθεί. Το ωραίο σ' αυτήν είναι να μη θεωρώ αυτονόητο ότι θα συμβεί το παρακάτω και να το ανακαλύπτω μαζί με τους άλλους, την ώρα που συμβαίνει. Όταν το πετυχαίνουμε… μεγάλη χαρά!
Συνεργασίες ή ρόλοι; Διαφορετικοί τρόποι δουλειάς-ένας απ' τους λόγους που μ' αρέσει το θέατρο. Τυχερή πολύ γιατί έχω συνεργαστεί με γενναιόδωρους ανθρώπους που και κουράγιο μου έδωσαν και εργαλεία για τη συνέχεια.
Τι θα έλεγες σε έναν μαθητή πρώτου έτους σε σχολή αν σε ρώταγε πώς να προετοιμαστεί για να γίνει ηθοποιός; Να βρει κείμενα που θέλει να τα μοιραστεί με κάποιον, που το θέμα τους να είναι θέμα του. Και να τα μοιραστεί για να μπει σε μια δραματική σχολή που τον εκφράζει. Και όλα θα πάνε καλά!
Ποιο θεωρείς το δυνατό σου σημείο σαν ηθοποιός και ποια είναι η αδυναμία σου; Δυνατό σημείο; Θα κάνω ποίηση τώρα: Όταν βρίσκω τη δύναμη ν' ανέβω στη σκηνή με όλα τα αδύνατα σημεία μου, ολόκληρη. Αδύνατα; Ωωωω καλά! Το πρώτο που μου' ρχεται και φτιάχνεται έχει να κάνει με τη τεχνική, τα εργαλεία… Έχω πολύ δρόμο ακόμη, ευτυχώς!
Τι ονειρεύεσαι για το μέλλον; Να έχω υγεία, να έρχομαι σ' επαφή μ' ενδιαφέροντες ανθρώπους, να ερωτευτώ, να μπορώ να γελάω με το πόσο τραγικά μ' αντιμετωπίζω, να ταξιδέψω...
|